ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

МІЖНАРОДНІ ПРОГРАМИ

tempus_logo.jpg

ДДМА є активним учасником таких Європейських проєктів як TEMPUS, DAAD та ін. Серед успішно реалізованих проектів слід відзначити Проєкт Темпус 27300-2006 «Промислова логістика. Інформаційні та навчальні центри »(координатор – Магдебурзький технічний університет імені Отто фон Геріке, Німеччина), активну участь в якому взяла кафедра ОМТ.

У 2010 році почалося виконання спільного європейського проєкту за програмою Темпус UNI4INNO –"Впровадження принципу «трикутника знань» та створення центрів інновацій в українських закладах вищої освіти", який триватиме 3 роки. Координатором проєкту є Університет Аліканте (Іспанія).

Головною метою проєкту є впровадження моделі «трикутника знань» (освіта - дослідження - інновації) в діяльність вищих навчальних закладів України. Принципи «трикутника знань» полягають в тому, що освіта повинна бути тісно пов'язане з дослідницькою діяльністю ЗВО та практичним досвідом підприємств, дослідницька діяльність, у свою чергу, повинна використовувати практичні знання виробничого сектора.

З метою створення умов, необхідних для ефективного впровадження «трикутника знань», проєкт передбачає наступне:

  • Ознайомлення з європейським досвідом функціонування «трикутника знань» у закладах вищої освіти та визначення потенційних вигод, які можуть бути отримані завдяки ефективному використанню інтелектуальної власності ЗВО.
  • Зміцнення «трикутника» знань шляхом активної участі ЗВО як ключових гравців в українській інноваційній системі за допомогою впровадження ефективної і стійкої моделі підтримки інновацій.
  • Створення мережі інноваційних підрозділів на основі університетів як платформи для обміну досвідом та комунікації і надання необхідних інструментів для їх ефективного функціонування.
  • Підвищення спроможності ЗВО брати участь в інноваційних заходах, у т.ч. участь у національних програмах, програмах ЄС і міжнародних проєктах.

З Європейської сторони у проєкті беруть участь Університет Аліканте (м. Аліканте, Іспанія – координатор проєкту), Університет Болоньї (м. Болонья, Італія), Технологічний Університет Чалмерс (м. Гетеборг, Швеція) та «Центр послуг університетам» (м. Відень , Австрія).


ecotesy_logo.png

З 2013 року ДДМА бере участь у проєкті ТЕМПУС 4 ECOTESY - Interregional Network for Innovative Development of Ecosystems Technosphere (Міжрегіональна мережа для інноваційного розвитку екосистем техносфери, що базується на технологіях мікро- і нанооб'єктів).

Мета проєкту - створення єдиної комплексної вертикально інтегрованої системи інноваційного розвитку техносфери екосистем (освіта – наукові дослідження – виробництво – експлуатація – утилізація) при досягненні синергетичного ефекту від використання результатів проєктів в області екологічно чистих технологій і підтримки інновацій: UNI4INNO (Підтримка інновацій), GREENCO («Зелені» ІКТ), REGENLAW (Енергетика і екологічне право) і ін.

Завдання проекту:

  1. Створення мережі центрів міжнародних інновацій у техносфери екосистем (CIDECS) в Україні та Білорусі (3 в Україні / 3 в Білорусі) і їх інтеграція з IITN і IPMaster структурами. Функції кожного центру включають у себе адміністративні, фінансові і технічні підтримки еко-інноваційних проектів, підготовки кадрів для широких цільових груп (наукових досліджень, освіти, промислових підприємств).
  2. Розробка міжнародної веб-платформи CIDECS для співпраці між компаніями в розробці і комерціалізації програм по еко-інновації, а також інтеграція цієї платформи з мережами проєктів Темпус в області екологічно чистих технологій і підтримки інновацій (IITN, IPMaster) з метою досягнення синергетичного ефекту при розробці комплексної інтегрованої системи міжрегіонального розвитку еко-інновацій.
  3. Створення бази для підготовки нового покоління інженерних / наукових співробітників для еко-техніки. У результаті передбачається розробка нової комплексної магістерської програми з мікро- і нанотехнології в техносфери екосистем. Ця програма буде включати 6 основних модулів і надавати можливість отримати в цілому 90 кредитів (у тому числі протягом переддипломних стажування або практики – 12 кредитів). Буде розроблена програма практичної підготовки на виробництві (4 модуля) в області інноваційної мікро / нано екоінженеріі.

Проект координується Університетом Карла Ліннея (Швеція). Усього в проекті бере участь 17 організацій. Європейські учасники проєкту: Університет Аліканте (Іспанія), Талліннський технологічний університет (Естонія), Данська технологічний інститут (Данія), компанія «SmartSure Innovations LLP» (Великобританія), Королівський технологічний інститут (Швеція). Країни Східного партнерства, які беруть участь у проекті – Білорусь і Україна.


ДДМА з 2013 по 2016 роки брала участь в європейському проєкті TEMPUS-project 544091-TEMPUS-1-2013-1-BE-TEMPUS-JPCR (Угода про грант TEMPUS 2013-544091 від EACEA) "Розробка курсів з вбудованих (комп’ютерних) систем з реалізацією інноваційних віртуальних підходів до інтеграції науки, освіти й виробництва в UA, GE, AM" (DESІRE). Участь в такому відомому проєкті дозволила поліпшити методики навчання ряду спеціальностей, отримати сучасне обладнання та програмне забезпечення для впровадження його в навчальний процес академії.

Для підвищення кваліфікації та освоєння нового обладнання викладачі кафедр КІТ, АВП і ЕСА брали участь у міжнародних тренінгах, нарадах, які проводилися в наступних країнах: Вірменія (з 31.01.15 по 05.02.15), Німеччина (з 13.04.2015 по 25.04.2015 ), Бельгія (з 05.06.2015 по 21.06.2015), Грузія (з 26.10.2015 по 31.10.2015), Словаччина (з 5.09.2016 по 9.09.2016) – проходив симпозіум, де зроблено 6 доповідей викладачами ДДМА.

За час участі в проєкті у викладачів академії встановлені дружні відносини з викладачами вишів, учасниками проєкту з Вірменії, Грузії, Бельгії, Словаччини та Німеччини.