ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Студенту

Спортсмени ДДМА здобули медалі на змаганнях з греко-римської боротьби

Чемпіонат України U-20 з греко-римської боротьби проходив у м. Тячів 25–26 квітня. У змага...

Середа, 01 травня 2024
Інтерактивний захід до Дня Академії

Шановні здобувачі освіти, викладачі, співробітники! Запрошуємо вас доєднатись до інтерактивного ...

Середа, 01 травня 2024
Національний народний рейтинг «Науковий лідер України»

У 2024 році незалежними ЗМІ півдня України (телеканали: А1, ТВ-1, Gnews, City TV, Radio City 106...

Вівторок, 30 квітня 2024
Вітаємо ювілярів!

Ректорат, профком і медіагрупа «Академія» щиро вітають ювілярів квітня 2024 року:

Вівторок, 30 квітня 2024

Студенту

Розклад занять для денної форми навчання

1 курс

2 курс

3 курс

4 курс

Прискорений курс
(2 семестр)

Прискорений курс
(4 семестр)

Магістри
(1 курс)

{nomultithumb}

План роботи туристського клубу 2011/2012

№ п/п Мероприятия Участники Время и место
1 Походы выходного дня (по состоянию погоды)
Подготовка и приобретение снаряжения
Занятия по технике туризма
Привлечение новых участников
Члены клуба, студенты, преподаватели и сотрудники 1 тр-р Турклуб, стадион.Краснолиман-й, Констант-й р-ны, Клебан-Бык
2 Подготовка к зимнему сезону Подготовка и приобретение снаряжения
Проведение агитационной работы
Привлечение новых участников
Члены клуба, студенты, преподаватели и сотрудники 2 тр-р Турклуб, ФОК, стадион
3 Лыжные походы, занятия горнолыжным спортом
Привлечение новых участников
Члены клуба, студенты, преподаватели и сотрудники 2 тр-р Славянский, Краснолиманский р-ны

Практика


Виробнича практика - складова частина навчального процесу, основною метою якої є формування професійних умінь і навичок майбутнього фахівця на основі теоретичних знань, отриманих в академії.За час навчання в академії здобувачі вищої освіти денного та заочного відділень обов’язково проходять виробничу практику за профілем їх спеціальності на різних підприємствах міста та області.

Здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, в залежності від обраної спеціальності, проходять виробничу практику 3-4 рази за весь період навчання, здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти – 1-2 рази.

На 1-2 курсах для студентів технічних, економічних спеціальностей організується ознайомча практика, під час якої вони знайомляться в реальних виробничих умовах з роботою основного технологічного обладнання і технологічними процесами на всіх етапах металургійного і машинобудівного виробництва. Відомості, отримані під час ознайомчої практики, необхідні здобувачам вищої освіти для успішного освоєння теоретичних знань за фахом.

Студенти спеціальностей «Комп’ютерні науки та інформаційні технології», «Комп’ютерна інженерія», «Системний аналіз», «Інформаційні системи та технології», «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» проходять ознайомчу практику в навчальних класах ДДМА, набуваючи практичні навички роботи на комп'ютерах, без яких неможлива підготовка висококваліфікованих фахівців для сучасного виробництва.

Студенти спеціальності «Фізична культура і спорт» проходять практику в загальноосвітніх і спортивних школах, спеціальності «Політологія» - в громадських об’ єднаннях і організаціях, спеціальності «Хімія харчових продуктів» - на підприємствах харчової промисловості.

На 3-4 курсах практика студентів пов’язана з майбутньою спеціальністю і проводиться на підприємствах, які відповідають її профілю. Студенти спеціальностей «Прикладна механіка» (кафедра ІТУ), «Галузеве машинобудування» (кафедра КМСІТ) під час технологічної практики на третьому курсі набувають практичні навички виконання технологічних операцій обробки деталей на металорізальних верстатах в навчально-виробничих майстернях ПрАТ «НКМЗ», тобто опановують професією верстатника. Ця практика є першим етапом цільової підготовки для роботи на складних технологічних комплексах заводу.

Під час інших видів практики (конструкторської, переддипломної ) студенти закріплюють отримані в академії знання, поповнюють їх новими відомостями за прогресивними технологіями, застосуванню новітнього обладнання, знайомляться з усіма видами технологічної та конструкторської документації, застосовуваними у виробництві металами, матеріалами та технологічними особливостями їх обробки, вивчають системи автоматизації та механізації виробничих процесів , економіку, організацію та управління виробництвом, основи маркетингу, забезпечення безпечних умов праці та ін

Вивчаючи широке коло питань, передбачених програмою практики, студенти накопичують практичний досвід інженерної діяльності. Індивідуальне завдання на практику передбачає поглиблене опрацювання одного із завдань конструкторського, технологічного або дослідницького характеру. Результати цієї роботи використовуються при виконанні курсових проектів і кваліфікаційних робіт. Практика дає можливість спробувати самостійно вирішувати конкретні виробничі завдання спільно з провідними фахівцями підприємств.

Найбільш обдаровані студенти беруть участь у науково-дослідній роботі з тематики підприємств, виконують кваліфікаційні роботи відповідно до потреб підприємств.

Здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти перед написанням кваліфікаційної роботи проходять науково-дослідну і (або) переддипломну практику. Метою цих практик є набуття здобувачем досвіду самостійної науково-дослідної роботи, поглиблення теоретичних знань, підбір фактичного матеріалу для написання кваліфікаційної роботи, формування вмінь і навичок опрацювання наукових та інформаційних джерел. Під час такої практики надається можливість використати нові методи та отримати необхідні результати досліджень, що їх проводить студент при написанні кваліфікаційної роботи.

Керівництво практикою здійснюють як викладачі академії, серед яких більшість мають вчені звання кандидатів і докторів наук, так і висококваліфіковані фахівці на виробництві.

У студентів багатьох спеціальностей практика проходить паралельно з навчанням в академії. У розкладі занять виділяється день тижня, коли студенти відвідують підприємство для виконання програми практики. Студенти деяких спеціальностей проходять практику влітку.

Після закінчення практики проводяться студентські конференції, на яких студенти обмінюються досвідом, набутим під час практики, знайомлять один одного з новітнім обладнанням та передовими технологічними процесами, впровадженими у виробництво.

Найбільш тісним і плідним співробітництвом у справі практичної підготовки студентів технічних спеціальностей є багаторічна співпраця ДДМА з сучасним підприємством європейського рівня, багато в чому визначальним технічний прогрес в машинобудуванні і металургії, підприємством, машини та обладнання якого відомі в багатьох країнах світу - ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод». Під час практики студенти вливаються в колектив заводу, що відрізняється багатим досвідом, великим інтелектуальним та виробничим потенціалом. Висококваліфіковані фахівці використовують в роботі сучасні технології проектування і виготовлення устаткування. Прат «НКМЗ», як база практики, відповідає всім вимогам для виконання студентами робочих програм з будь-якого виду практики.

Великі можливості для ефективного проходження практики є і на багатьох інших великих підприємствах міста та області. Від підприємств регіону надходять заявки на підготовку фахівців для їх виробництв. Здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти укладають договори про працевлаштування. Відповідно до цих договорів науково-дослідну і переддипломну практику магістри можуть проходити на тих підприємствах, на які будуть розподілені по закінченні навчання.

Серед величезної кількості підприємств регіону можна виділити ті, з якими багато і плідно співпрацює академія в справі підготовки висококваліфікованих фахівців і на яких студенти проходять виробничу практику, а після закінчення навчання отримують направлення на роботу. Ось основні з них:

  • ПрАТ «Новркраматорський машинобудівний завод»
  • ПАТ «Енергомашспецсталь»
  • ПрАТ «Краматорський завод важкого верстатобудування»
  • ТОВ «IT 2.0»
  • ТОВ «Кварт Софт»
  • ТОВ «Солвежен»
  • ТОВ «КОРУМ Дружківський машинобудівний завод»
  • ПрАТ «Дружківський завод металевих виробів»
  • ПрАТ «ГРЕТА»
  • ПрАТ «Веско» . м.Дружківка
  • ПрАТ «Бетонмаш», м.Слов’янськ
  • ПрАТ «Слов'янський машинобудівний завод»
  • Філії провідних кредитно-фінансових установ: ПАТ КБ «Приватбанк», АТ "Альфа-Банк", ДОУ АТ «Ощадбанк" та інші.
  • Комплексна програма безперервної освіти

    1. Вступ

    Програма визначає стратегію пріоритетного розвитку системи освіти, заходи її реалізації в регіоні і спрямовані на рішення завдань розвитку системи освітніх послуг регіону на основі досвіду роботи з підприємствами і навчальними закладами різного рівня Донбаської державної машинобудівної академії та Навчально-науково-виробничого комплексу „Спеціаліст” (ННВК), а також з урахуванням Програми перспективного розвитку ННВК.

    2. Стан безперервної освіти і підготовка кадрів для регіону та передумови створення Програми

    Розвиток виробничого потенціалу регіону, його структурна перебудова, застосування та розвиток сучасних наукоємних виробничих технологій багато в чому визначені кадровим потенціалом регіону.

    В умовах сприятливої кон’юктури, що створюються у виробничій сфері і сфері обслуговування, з’являються стримуючі фактори, передусім пов’язані з нестачею кваліфікованих спеціалістів. Особливо гостро постає проблема з інженерними кадрами у виробничій сфері.

    Інженерний корпус промислових підприємств різко скоротився в результаті природного старіння і вимушених звільнень.

    Проявилась тенденція регіоналізації освіти, що різко скоротило приплив на підприємства регіону молодих спеціалістів, що пройшли підготовку в інших вузах, інших наукових школах, а також спектр необхідних спеціальностей.

    Продовжується відплив з власної ініціативи з регіону на навчання до ін-ших вузів частини обдарованих випускників шкіл, які, як правило, назад не повертаються, а також від’їзд із регіону випускників – молодих спеціалістів з вищою освітою до інших регіонів і до Росії.

    Інтеграційні процеси в освітній сфері у зв’язку з Болонською угодою, будучи в цілому позитивним явищем напочатку, можуть ще більше загострити кадрову проблему в регіоні.

    Рішення кадрової проблеми підприємств ефективність і якість підготовки спеціалістів різної кваліфікації стають стратегічними факторами економіки регіону.

    Донбаська державна машинобудівна академія (ДДМА) є однією з основ-них ланок формування єдиного простору якісного кадрового і наукового забезпечення підприємств регіону, оскільки розвивається як регіональний освітній комплекс і має певні результати у цьому напрямі.

    У теперішній час ДДМА є основним постачальником інженерних кадрів у низки основних машинобудівних спеціальностей для багатьох підприємств регіону. Якісна підготовка спеціалістів забезпечується тим, що академія:

    • є ВНЗ 1У рівня акредитації з відповідним науковим і кадровим потенціалом, потужною лабораторною базою;
    • забезпечує підготовку спеціалістів у тісному зв’язку з провідними ма-шинобудівними підприємствами регіону;
    • сформувала освітній комплекс, учасниками якого є академія, промислові підприємства, технікуми, училища, ліцеї, гімназії, загальноосвітні школи та за-клади позашкільної роботи;
    • реалізує багатоступневу систему підготовки бакалаврів, спеціалістів, магістрів, кандидатів і докторів наук;
    • реалізує систему безперервної освіти на основі інтегрованих навчальних планів „технікум-ВНЗ-післявузівська підготовка”;
    • сформувала систему роботи з обдарованими учнями у межах регіонального відділу Малої академії наук з науково-промислового профілю;
    • забезпечує систему роботи з обдарованими студентами з метою індивідуальної підготовки за наукоємними напрямами інженерної та наукової діяльності;
    • реалізує комплексну програму профорієнтаційної роботи, що охоплює як широкий спектр довузівської підготовки, так і роботу з пропаганди можливостей академії в регіоні;
    • упроваджує сучасні освітні технології, включаючи кредитно-модульну (в межах Болонського процесу) та дистанційну;
    • має розвинуту структуру навчально-консультаційних центрів у 13 містах регіону, що забезпечує надання освітніх послуг у місцях компактного проживання студентів;
    • забезпечує післявузівську підготовку спеціалістів та підвищення їх кваліфікації на підприємствах регіону і підготовку спеціалістів за поглибленими освітніми програмами, а також підготовку за двома спеціальностями та низкою спеціалізацій;
    • нарощує зв’язки з ВНЗ України щодо сумісної підготовки за спеціальностями, відсутніми в академії, але затребуваними підприємствами регіону;
    • орієнтована на інтеграційні зв’язки з підприємствами та організаціями регіону, зокрема створені і ефективно працюють 22 філії випускаючих кафедр на під-приємствах і в організаціях Донбасу;
    • розвиває фундаментальні і прикладні науково-дослідні роботи, що здатні створювати спільно з працівниками промислових підприємств регіону наукоємні конкурентоздатні виробництва з випуском високоякісної продукції.

    Стратегія безперервної освіти повинна базуватися на співробітництві влад, керівників підприємств і загальних організацій, оскільки саме вони найближче пов’язані з інтересами й потребами окремих громадян та товариств.

    Зберігаючи й розширюючи обсяг підготовки фахівців з вищою та серед-ньою освітою в умовах переходу до ринку, Донбаська державна машинобудівна академія та учасники Навчально-науково-виробничого комплексу „Спеціаліст”, а також навчально-консультаційні центри ДДМА формують корпус конкурентоздатних фахівців для підприємств регіону і багато в чому сприяють збереженню і підвищенню інтелектуального потенціалу, зниженню рівня соціальної напруженості в регіоні та зменшенню безробіття, в першу чергу серед молоді.

    Здійснюється диверсифікація освітніх програм професійної освіти з ме-тою створення різних траєкторій підготовки фахівців, більшого розмаїття й розширення асортименту пропонованих освітніх послуг з орієнтацією на програми перспективного розвитку міст і підприємств регіону.

    Сформувавши авторитетні наукові школи, Донбаська державна машинобудівна академія продовжує роботу відповідно до науково-технічних та інноваційних програм.

    3. Проблеми освіти

    Розвиток освіти відбувається у складній ситуації. На діяльність освітніх закладів дестабілізуючий вплив чинить ціла низка факторів:

    • має місце соціальна й економічна нестабільність у суспільстві, а також гострий дефіцит фінансових коштів у зв’язку з перехідними процесами в економіці;
    • зберігається низька престижність освіти в цілому та вищої, зокрема;
    • посилюються проблеми розриву рівнів загальної освіти та вищої професійної освіти;
    • протягом ряду років зменшується кількість випускників середньої школи, здатних витримати вступні іспити у вищі навчальні заклади без додаткової пі-дготовки, а також тих, які здатні посилено працювати, здобуваючи знання;
    • у цілому залишається проблемою кадрове забезпечення конкурентоздатних підприємств і виробництв;
    • з’являється необхідність у координації та удосконаленні взаємодії освітніх закладів різного рівня та підприємств, у нових формах взаємодії ВНЗ з органі-заціями промисловості, дослідними й експериментальними базами, що веде до підвищення якості навчального процесу та передусім практичної підготовки майбутніх фахівців.

    Необхідно забезпечити комплекс заходів для збереження потенціалу педагогічних та науково-педагогічних працівників освітніх закладів, а також наукових шкіл і напрямів науково-технічнічної діяльності в регіоні.

    З’являються нові форми взаємодій Донбаської державної машинобудівної академії. Забезпечення потреб громадян, що проживають у малих населених пунктах й особливо в сільській місцевості, на отримання якісної освіти є особливо великою проблемою.

    Викликає стурбованість значне збільшення в регіоні кількості недержав-них вищих навчальних закладів, їх філій, що не мають необхідної навчальної бази, кваліфікованих професорсько-викладацьких кадрів і досвіду роботи в регіоні.

    У цілому в регіоні скорочується надання послуг, пов’язаних із заняттями науково-технічною творчістю школярів як бази професійної орієнтації випускників шкіл у промисловій частині України.

    З позицій соціально-економічного розвитку регіону досягнення сучасного рівня отримання освіти, гуманізація, орієнтація на розвиток особистості, формування системи життєвих цінностей, соціальних норм та інших елементів культури є найважливішою проблемою.

    Гострою проблемою є поновлення єдності систем навчання і виховання. Доля регіону значною мірою залежить від поновлення й стійкого функціонування системи, що визначає життєві орієнтири молоді, дає міцну духовну опору на справжні життєві цінності, формує патріотизм. Має бути сформована єдина соціальна концепція – регіон розвивається тільки завдяки тим, хто тут народився і виріс.

    Актуальною проблемою є усунення неоднакової, внаслідок соціально-економічних умов, мобільності тих, хто навчається, та вирівнювання можливостей доступу представників різних груп населення до якісної освіти всіх рівнів.

    Значимість для регіону наукової діяльності зумовлена не тільки безпосе-редньою зацікавленістю виробництв у використанні нових результатів у тих чи інших галузях економіки, але і тим, що без участі в науково-дослідницькій роботі суб’єктів освітнього процесу не може здійснюватися підготовка фахівців, а також науково-педагогічних працівників і підвищення їхньої кваліфікації.

    4. Мета і завдання реалізації програми

    Головна мета Програми – розвиток регіону на основі підготовки розвиненої соціально активної, творчої особистості, здатної вирішувати основні завдання промислового сектора економіки регіону, створення стійкого інтелектуального середовища, що забезпечує економічний, науково-технічний і культурний розвиток соціально-економічної та виробничої інфраструктур промислового регіону.

    Основні завдання Програми:

    • реалізація заходів, що забезпечують високоефективне функціонування системи безперервної освіти, закріплення в регіоні талановитої молоді як основи майбутнього науково-технічного прогресу і промислового розвитку, переходу на виробництво наукоємної продукції;
    • адаптація освітньої системи регіону до демографічних і соціально-економічних умов, які змінюються, та у зв’язку з інтеграційними процесами освітньої системи України в Європейську спільноту на основі Болонської угоди;
    • консолідація зусиль керівників міст, системи освіти і підприємств регіону у профорієнтаційній роботі з учнями всіх рівнів освітнього процесу, створення сприятливих умов і стимулів для навчання та працевлаштування випускників;
    • активна участь промислових підприємств та організацій у практичній пі-дготовці фахівців шляхом надання баз практики, організацій реального курсового і дипломного проектування із залученням провідних фахівців, поліпшення навчально-лабораторної бази освітніх закладів;
    • формування комплексу адресних освітніх послуг різних рівнів і напрямів для перспективного розвитку підприємств і міст регіону;
    • розвиток, розробка і реалізація інформаційних освітніх технологій і методів навчання, в тому числі дистанційних, в освітній системі міст регіону з ура-хуванням можливостей навчально-консультаційних центрів ДДМА;
    • розвиток сумісної науково-дослідницької та науково-технічної діяльності, а також інтеграція науки та освіти і виробництва на базі підприємств регіону;
    • забезпечення якості освіти на основі проведення повномасштабного пе-дагогічного експерименту у світі Болонського процесу;
    • розвиток системи підготовки і перепідготовки працівників підприємств та організацій регіону;
    • розробка комплексу заходів з метою підтримки регіональної Програми;
    • удосконалення системи безперервної освіти;
    • інформаційне забезпечення реалізації Програми;
    • інтеграція комплексу освітніх, інформаційних, науково-технічних, виробничих та інших послуг з вітчизняними та зарубіжними суб’єктами з метою вико-ристання передового досвіду суб’єктами регіону.

    Реалізація зазначених завдань передбачає:

    • надання громадянам широкого асортименту освітніх послуг у межах договорів на цільову підготовку фахівців;
    • гармонійний розвиток особистості та її творчих здібностей на основі мотивацій, сформованої потребами суб’єктів промислової та підприємницької діяльності регіону в цільовій підготовці і подальшому професійному розвиткові кожної конкректної людини на основі її освіти та самоосвіти протягом усього життя;
    • подальший розвиток і реалізація регіональної політики у сфері освіти;
    • забезпечення правових соціальних та економічних гарантій функціонування і збалансованого стійкого розвитку, системи забезпечення підготовки фахівців для підприємств регіону;
    • розвиток єдиного освітнього простору;
    • удосконалення взаємодій державних органів влади, органів місцевого самоврядування і промислових та інших організацій в області розвитку кадрового потенціалу регіону;
    • досягнення ефективності та високої якості освіти, наукової та науково-технічної діяльності освітніх закладів і підприємств регіону.

    5. Напрями реалізації програми та очікувані результати

    У сфері створення механізмів моніторингу, прогнозування і правого забезпечення:

    • забезпечення і закріплення на практиці принципу пріоритетності системи освіти в життєдіяльності регіону;
    • упровадження в практику соціальних замовлень на розробку та реалізацію освітніх програм різних рівнів, напрямів і траєкторій для гарантування розви-тку освіти як цілісної регіональної системи;
    • створення служб (структур) маркетингу та інформаційно-рекламного за-безпечення освітньої та наукової діяльності комплексу „ННВК-НКЦ ДДМА”, реалізація в ДДМА, як центрі регіональної політики, безперервної освіти, моніторингу стану освіти; організація і формування єдиного інформаційного простору через розвиток регіональної комп’ютерної мережі. баз даних і створення центру та системи освітньої статистики; розробка середньотермінових і довготермінових прогнозів розвитку системи освіти в регіоні; удосконалення системи механізмів прогнозування підготовки фахівців освітніми закладами регіону з урахуванням потреб підприємств та організацій регіону;
    • організація та проведення спільно з Академією педагогічних наук України фундаментальних прикладних наукових досліджень, розробка інноваційних проектів, спрямованих на наукове забезпечення напрямів розвитку освіти в регіоні, затверджених Програмою, становлення і функціонування системи освіти як єдиного освітнього комплексу регіону;
    • розробка системи заходів щодо створення робочих місць для студентів, на період проходження навчально-виробничої практики з оплатою праці за вико-нану роботу;
    • розробка спільно з Академією педагогічних наук України нормативної правової бази, що регулює наукову та науково-практичну діяльність з проблем освіти в регіоні;
    • розробка інформаційно-технічного й організаційного забезпечення реалізації Програми.

    У сфері професійної орієнтації молоді:

    • удосконалення системи професійної орієнтації випускників шкіл, ліцеїв, гімназій, училищ і технікумів, у тому числі на базі Центру довузівської підготовки ДДМА;
    • удосконалення механізмів відбору й тестування найбільш талановитих випускників освітніх закладів;
    • організація форм додаткової освіти школярів, що реалізують принципи розвиваючого навчання – комп’ютерна підготовка, наукова робота в межах Малої академії наук і т.ін., конкурси та олімпіади - з метою виявлення обдарованих учнів та їхньої професійної орієнтації відповідно до потреб регіону.

    У сфері реалізаціі освітніх програм:

    • підтримка Донбаської державної машинобудівної академії та розвиток у державних освітніх закладах додаткових освітніх і консультативних послуг для талановитої молоді;
    • створення навчальних програм, які забезпечують варіантність освіти та розвиток різних форм її отримання;
    • удосконалення структури змісту освіти та схем підготовки молоді, які поєднують загальну освіту з трудовою діяльністю;
    • використання зацікавленості підприємств у розвитку початкової професійної освіти як першого етапу безперервної освіти молоді і створення на базі освітніх закладів початкової професійної освіти консультаційних пунктів для підготовки за професіями, необхідними в регіоні;
    • координація і розширення переліку освітніх послуг з метою навчання та перепідготовки незайнятих громадян та працівників, які вивільнюються;
    • створення механізмів правових та економічних гарантій самостійності освітніх програм у межах „Навчально-науково-виробничий комплекс (ННВК) – Навчально-консультаційні центри (НКЦ) ДДМА” на основі комплексних договорів з міською владою, міськими відділами освіти, підприємствами та організаціями;
    • розвиток інноваційних освітніх програм і технологій безперервної освіти;
    • розвиток післявузівської професійної освіти;
    • розвиток системи дистаційного навчання.

    У сфері наукової діяльності і творчості молоді:

    • розробка підприємствами та організаціями регіонів заходів щодо підтримки науково-технічної творчості студентської молоді і науково-дослідної роботи студентів;
    • підвищення ефективності наукових шкіл ННВК „Спеціаліст” за пріоритетними напрямами науки і техніки та залучення до наукової діяльності працівників підприємств та організацій регіону;
    • розвиток інтеграційних структур, які об’єднують академію та наукові заклади академічного й галузевого профілів та інші організації регіону, що забезпе-чують використання результатів наукових досліджень на практиці;
    • розширення участі вчених у регіональних наукових програмах, технологічних дослідженнях та освітніх проектах.

    У сфері фінансування і ресурсного забезпечення:

    • сформування регіональних економічних механізмів забезпечення Програми матеріально-технічними та іншими ресурсами;
    • залучення для фінансування завдань Програми додаткових фінансових ресурсів, у тому числі коштів промислових підприємств регіону;
    • розробка системи заходів заохочення студентів ДДМА за успіхи у навчанні та наукової діяльності (стипендії мерів міст, стипендії промислових підприємств і т.ін.);
    • розвиток і удосконалення матеріально-технічної бази закладів освіти спільно з підприємствами та організаціями регіону.

    У сфері кадрового забезпечення регіонального освітнього комплексу:

    • створення механізму прогнозування потреб системи безперервної освіти регіону у педагогічних і науково-педагогічних кадрах;
    • розвиток системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогічних й інших працівників системи професійної освіти, включаючи відділи розвитку промислових підприємств;
    • розробка механізму регіональної співпраці у підготовці і перепідготовці педагогічних та науково-педагогічних працівників;
    • формування і реалізація міжрегіональних договорів про співробітництво у сфері обміну педагогічними та науково-педагогічними кадрами;
    • підготовка участі освітніх закладів регіону у програмах академічної мо-більності.

    У результаті реалізації Програми мають бути досягнуті:

    У сфері створення механізмів моніторингу, прогнозування й правового забезпечення:

    • зростання ролі регіону у збереженні єдиного освітнього простору;
    • здійснення підготовки кваліфікованих кадрів з основних напрямів потреб регіону на базі регіонального освітнього комплексу;
    • задоволення потреб громадян у високоякісних професійних освітніх послугах з одночасним підвищенням їхнього освітнього рівня, залучення молоді до повноцінної виробничої праці;
    • забезпечення виконання регіональних завдань з метою підготовки кадрів для регіональних науково-технічних і соціальних програм розвитку;
    • задоволення потреб підприємств та організацій регіону у відтворені кадрів кваліфікованих працівників у всіх основних напрямках суспільно-корисної ді-яльності;
    • підвищення конкурентоздатності випускників освітніх закладів на ринку праці;
    • удосконалення механізму взаємодії освітніх закладів з виробництвом з метою підготовки висококваліфікованих кадрів;
    • забезпечення динамічного й оптимального співвідношення кількості фахівців, які мають різні рівні освіти, в економіці та соціальній сфері регіону;
    • формування й забезпечення соціально-економічних механізмів розширення доступу громадян до отримання вищої та післявузівської професійної освіти за рахунок раціонального використання коштів підприємств регіону для підго-товки і перепідготовки фахівців на базі НКЦ;
    • забезпечення випереджаючого розвитку і функціонування післявузівської професійної освіти, у тому числі додаткової (підвищення кваліфікації і пере-підготовка фахівців), для підприємств регіону;
    • задоволення потреб регіону у фахівцях з вищою і післявузівською про-фесійною освітою, в тому числі через аспірантуру і докторантуру.

    У сфері професійної орієнтації молоді:

    • формування контингенту випускників шкіл, орієнтованих на набуття професій для задоволення потреб підприємств та організацій регіону.

    У сфері реалізації освітніх програм:

    • створення умов для підвищення якості освіти та виховання в освітніх закладах усіх форм, типів і видів у комплексі з ДДМА;
    • розвиток можливостей для освіти обдарованих студентів з урахуванням їхньої індивідуальності;
    • надання можливості вибору професійних освітніх програм, індивідуалізації навчання, створення умов, які забезпечують професійне самовизначення й працевлаштування студентів у школах, училищах, технікумах, на підприємствах та в організаціях регіону на базі освітнього комплексу „ННВК „Спеціаліст” – НКЦ ДДМА;
    • оновлення змісту професійної освіти, педагогічних технологій у зазначеній сфері освіти й професійній підготовці студентів;
    • створення сприятливих умов для здійснення підготовки робочих кадрів у процесі продуктивної праці;
    • поліпшення умов для набуття практичних умінь і навичок, розвитку творчих і професійних здібностей студентів;
    • удосконалення системи освітніх закладів середньої професійної освіти на основі інтеграції інтересів комплексу ННВК „Спеціаліст”;
    • розвиток інтеграції середньої професійної освіти та інших рівнів освіти при одночасному збереженні якісної визначеності та практичної направленості середньої професійної освіти;
    • забезпечення високого рівня якості підготовки фахівців, які мають середню професійну освіту;
    • розширення освітніх послуг, які надають середні, спеціальні навчальні заклади у межах ННВК;
    • забезпечення змісту середньої професійної освіти відповідно до сучасних рівнів розвитку науки, техніки та виробництва;
    • індивідуалізація форм, методів і систем навчання, в тому числі на основі варіативних професійних освітніх програм вищої і післявузівської професійної освіти згідно із замовленнями підприємств;
    • інтенсифікація та індивідуалізація навчання, реалізація сучасних інфор-маційних технологій, розвиток у студентів навичок самоосвіти;
    • входження до міжнародного інформаційного та комунікаційного простору, в тому числі за рахунок розповсюдження технологій дистанційного навчання;
    • створення передумов та умов для подальших широкомасштабних інновацій в освітній процес.

    У сфері наукової діяльності і творчості молоді:

    • забезпечення сприйнятливості виробничого і соціального середовища до розширення застосування на практиці наукоємних, технологічних, екологічно безпечних, економічних і прогресивних наукових і конструкторських розробок;
    • збільшення внеску системи вищої і післявузівської професійної освіти у розвиток досліджень і розробок та упровадження їх результатів на підприємствах регіону;
    • збереження і укріплення передових науково і проектно-конструкторських шкіл підприємств та організацій і забезпечення конкурентоздатності і наукоємності продукції регіону.

    У сфері фінансування і ресурсного забезпечення:

    • активна участь міської влади, системи освіти, керівників підприємств та організацій регіону в розвитку освітнього регіонального комплексу.

    У сфері кадрового забезпечення регіонального освітнього комплексу:

    • удосконалення системи підготовки і перепідготовки у ННВК педагогічних працівників для освітніх закладів середньої професійної освіти;
    • запобігання відтоку педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників освітніх закладів із регіональної системи освіти;
    • забезпечення освітніх закладів усіх видів і типів педагогічними працівниками; підвищення кваліфікації педагогічних працівників, у тому числі через систему післявузівської освіти.

    Працевлаштування

    В академії ведеться систематична робота з працевлаштування студентів. Так, укладені угоди про співробітництво ДДМА з провідними підприємствами регіону, зокрема: ПрАТ «Новокраматорський машинобудівний завод», ПрАТ «Краматорський завод важкого верстатобудування», ПАТ «Слов'янський машинобудівний завод», ПАТ «Енергомашспецсталь», ПАТ КБ «Приватбанк», ПАТ КБ «Укрсоцбанк», ПАТ «Фурлендер Віндтехнолоджі», ПрАТ«Краматорський завод металевих конструкцій», ТОВ «Квартсофт», ЗАТ «Краматорський завод «Теплоприлад», ПрАТ «Бетонмаш», ТОВ «Завод автогенного обладнання «Донмет», ПАТ «ГРЕТА», ТОВ «IT 2.0» та ін. Постійно ведеться робота з моніторингу ринку працевлаштування.

    Завдяки зусиллям випускних кафедр та відділу сприяння працевлаштуванню і профорієнтації забезпечені високі результати працевлаштування студентів. У 2020 р. отримали направлення на роботу 92% випускників другого (магістерського) рівня вищої освіти.

    Відомості про працевлаштування випускників 2021 (листопад)

    Відомості про працевлаштування випускників 2021 (квітень)

    Відомості про працевлаштування випускників 2020

    Відомості про працевлаштування випускників 2019

    Корисні посилання:

    Державна служба зайнятостi: https://www.dcz.gov.ua

    Донецький обласний центр зайнятості: https://don.dcz.gov.ua

    Вакансії Краматорського центра зайнятості: http://kramportal.info/vakansii.html

    Спеціалізовані інтернет-ресурси з пошуку вакансiй та розмiщення резюме:

    neuvoo.com.ua work.ua alljob.com.ua hh.ua trud.ua
    rabotaplus.ua jobs.ua rabota.ua jobis.com.ua

    САЙТИ ПРОВІДНИХ ПІДПРИЄМСТВ-РОБОТОДАВЦІВ:

    ПАТ "НКМЗ" www.nkmz.com
    ПАТ "СКМЗ" www.skmz.dn.ua
    ПАТ "КЗВВ" www.kzts.com
    ПАТ "ЕМСС" www.emss.ua
    ПАТ "КЗМК" kzmk.com.ua
    Завод автогеного обладнання "Донмет" donmet.com.ua
    ТОВ "Краматорський феросплавний завод" kramfer.com
    ТОВ "Кварт-Софт" quartsoft.com
    ТОВ "IT 2.0" www.aiti20.com

    ПрАТ "Бетонмаш" betonmash.com
    ПАТ "Слов’янський машинобудівний завод" www.smz.ua

    ПАТ "Завод з обробки кольорових металів" www.azocm.ua

    «Корум Дружківський машинобудівний завод» www.corum.com
    ПАТ "Завод металевих виробів" dmf.com.ua

    Кодекс честі

    Врахуй, що у житті є тільки два шляхи: залишити все як є, або взяти на себе відповідальність за зміну становища.

    КОДЕКС ЧЕСТІ
    студента (випускника)
    Донбаської державної машинобудівної академії

    Ми, студенти (випускники) Донбаської державної машинобудівної академії (далі – ДДМА), керуючись загальновизнаними моральними цінностями, приймаємо ці правила і зобов'язуємося дотримуватися їх:

    1. Студент ДДМА прагне стати гідним громадянином своєї Батьківщини, розвивати в собі кращі якості творчої особистості.
    2. Студент ДДМА прагне стати професіоналом у обраній ним спеціальності. Він сумлінно вчиться, долучається до наукових досліджень, використовує всі можливості для збагачення знань та набуття практичних навичок майбутньої роботи.
    3. Студент ДДМА шанобливо ставиться до викладачів, старших, не дозволяє брутальності щодо однокурсників та інших студентів.
    4. Студент ДДМА прагне до створення здорового мікроклімату в колективі, не дозволяє проявів дискримінації за статевою, національною та релігійною ознаками.
    5. Студент ДДМА категорично відмовляється від вживання алкоголю та наркотиків у будь-якому вигляді, лихослів'я.
    6. Студент ДДМА веде здоровий спосіб життя та повністю відмовляється від паління на території Академії.
    7. Студент ДДМА шанує традиції Академії, береже її майно, стежить за чистотою і порядком у студентському домі.
    8. Поза стінами ДДМА студент (випускник) завжди пам'ятає, що він є представником Академії та намагається не принизити гідність та престиж ДДМА.

    Пам’ятай, що посередній учитель викладає, гарний пояснює, видатний учитель показує, великий учитель надихає!

    КОДЕКС ЧЕСТІ
    ВИКЛАДАЧА
    Донбаської державної машинобудівної академії

    I Загальні положення

    1. Викладач ДДМА – центральна фігура всього освітнього і виховного процесу. Він – Педагог, Вчений і Вихователь.
    2. Викладач ДДМА – активний дослідник, вчений, новатор. Він постійно перебуває у пошуку та розробці нових наукових концепцій, підходів, ідей.
    3. Викладач ДДМА – фахівець своєї справи, який постійно працює над збагаченням своїх теоретичних знань та підвищенням педагогічної майстерності.
    4. Викладач ДДМА – приклад професійного ставлення до виконання службових обов'язків, порядності та дотримання вимог трудової дисципліни.
    5. Викладач ДДМА – зразок високої культури і моральності, активний пропагандист культурних традицій України, борець за їхні ствердження та розвиток в ДДМА.*
    6. Викладач ДДМА – творець дійсно морального клімату в колективі, принциповий супротивник будь-яких проявів недисциплінованості, безкультур'я та безвідповідальності.
    7. Найважливіше завдання для Викладача ДДМА – піднесення престижу ДДМА, зростання її наукового потенціалу, пошук та впровадження найсучасніших методів навчання і виховання.

    II Обов'язки Викладача ДДМА

    Викладач ДДМА зобов'язаний:

    1. Постійно працювати над підвищенням свого професійного та культурного рівня.
    2. Брати активну участь у науково-дослідній роботі, розвивати експериментальну базу, долучатися до створення кафедральних банків вихідних даних, авторських наукових програм.
    3. Брати участь в комп'ютеризації навчального процесу та розробці методів дистанційного навчання.
    4. Сумлінно проводити на високому професійному рівні кожне заняття (лекцію, практикум, семінар, консультацію і т.д.).
    5. Забезпечувати на заняттях обстановку творчого, зацікавленого ставлення студентів до навчальної дисципліни, яку він викладає.
    6. Формувати на заняттях дух взаємного порозуміння та доброзичливості, виключати формалізм та елементи безпринципності в освітньому процесі.
    7. При проведенні занять суворо дотримуватись вимог трудової дисципліни та навчального розпорядку.
    8. Оцінюючи знання студента на іспиті, заліку або за результатами проектування, виключати такі фактори, як особиста неприязнь та ворожість, вплив родини, друзів чи службових осіб. Не приймати від студентів подарунків та послуг, які можуть бути розцінені, як зобов'язання завищити оцінку.
    9. Бути коректним і доброзичливим у спілкуванні з колегами, студентами, магістрантами та аспірантами.
    10. Брати участь у проведенні виховної роботи зі студентами, магістрантами та аспірантами в позаурочний час.
    11. Знати особливості, характери студентів, магістрантів та аспірантів, їх соціальний і родиний стан, інтереси та схильності, враховувати це в індивідуальній роботі з ними.
    12. Власним прикладом доводити студентам необхідність дотримання правил трудової та навчальної дисципліни, дбайливого ставлення до майна Академії, поваги до колег, підвищення свого культурного та освітнього рівня.
    13. Не проходити повз порушення правил і розпорядку, встановленого в ДДМА, від кого б вони не виходили.

    III Права викладача ДДМА

    Викладач ДДМА має право:

    1. Отримувати матеріальні та моральні заохочення за сумлінну працю.
    2. Бути представленим до нагородження державними нагородами та нагородами ДДМА.
    3. Виявляти ініціативу, спрямовану на покращення освітнього та виховного процесу в Академії, підвищення загальної культури взаємин у колективі.
    4. Проводити відкриті заняття із запрошенням колег та мати право на відвідування відкритих занять інших викладачів, прагнучи до вдосконалення власної педагогічної майстерності та надання навчально-методичної допомоги молодим колегам.
    5. Обирати і бути обраним до складу представницьких органів управління Академії та її структурних підрозділів, громадських організацій ДДМА.
    6. Відкрито висловлювати власну думку та звертатися із заявами і пропозиціями до керівних органів Академії та її структурних підрозділів з питань навчально-виховної роботи і організації внутрішнього життя.