На засіданні Вченої ради ДДМА
На вересневому засіданні Вченої ради вирішені важливі питання роботи Академії. З доповіддю про підсумки прийому студентів в Академію у 2025 році та основні напрями профорієнтаційної роботи у 2025/2026 рр. виступив перший проректор ДДМА, доцент Анатолій Фесенко. Він докладно освітив усі аспекти вступної кампанії.
Загальна кількість абітурієнтів, зарахованих на перший та перший прискорений курси денної форми навчання, у 2025 році зросла на 30 осіб і склала 153 проти 123 у 2024 році. На перший курс денної форми на базі повної загальної середньої освіти (далі – ПЗСО) зараховано 99 осіб, що на 3 більше порівняно з 2024 роком. При цьому кількість вступників зі шкіл міста Краматорська залишилася незмінною – 80 осіб (9,34 % від загальної кількості випускників Краматорська).
Щорічне скорочення кількості вступників до ДДМА на базі ПЗСО, яке спостерігається з 2022 року, зумовлене збройною агресією російської федерації проти України, активними бойовими діями та окупацією значної частини населених пунктів, що були основними базами профорієнтаційної роботи Академії. Це призвело до переміщення населення у безпечніші регіони.
У ході вступної кампанії 2025 року результативна співпраця відділу СПіП з центрами зайнятості м. Краматорська та Немирівського відділу Вінницької філії Вінницького обласного центру зайнятості сприяла розширенню можливостей фінансування підготовки здобувачів вищої освіти у ДДМА. Завдяки програмі ваучерів цього року в Академії навчатимуться 13 студентів (2 – для здобуття ступеня бакалавра та 11 – для здобуття ступеня магістра).
Найбільш відчутні результати профорієнтаційної роботи цього року досягнуті кафедрами, закріпленими за ЗЗСО м. Краматорська № 4, 6, 8, 10, 22, 25, 35 та КУГ. Однак, навіть із цих закладів було зараховано лише від 4 до 15 % випускників, що свідчить про недостатню ефективність профорієнтаційної роботи у випускних класах. Для підвищення результативності необхідно налагодити більш тісні контакти із класними керівниками, батьками та самими потенційними абітурієнтами, а також посилити відповідальність кафедр і закріплених викладачів за проведення профорієнтаційних заходів.
З початком повномасштабного російського вторгнення профорієнтаційна робота в регіоні зіткнулася з численними складнощами і в цілому залишається на невисокому рівні. Основними перешкодами є воєнні дії та окупація більшості населених пунктів – баз агітаційної роботи Академії. Водночас слід зазначити, що у 2025 році географія населених пунктів, з яких вступили абітурієнти, розширилася за рахунок Черкаської, Одеської та Житомирської областей. Це свідчить про те, що викладачі, які тимчасово переселилися у більш безпечні регіони України, продовжують профорієнтаційну діяльність за місцем свого тимчасового проживання.
У жовтні 2024 року в Академії організовано безоплатні підготовчі онлайн курси для випускників шкіл та коледжів для підготовки до НМТ. На шестимісячні курси було зареєстровано 72 слухача. Навчання проводилось із залученням викладачів Академії з чотирьох предметів: українська мова, математика, історія України та англійська мова. Однак, завдяки цієї роботи лише 11 (15,3 %) слухачів підготовчих курсів після закінчення навчання вступили до ДДМА на умовах державного бюджету.
На ступінь «Магістра» денної форми здобуття освіти станом на 4 вересня 2025 року зараховано до ДДМА 77 осіб (з них 10 осіб – на умовах контракту), на заочну форму здобуття освіти кількість зарахованих складає 22 осіб (з них 20 осіб – на умовах контракту). Таким чином загальна кількість зарахованих в Академію магістрів складає 99 осіб, з яких 22 осіб – це випускники інших ЗВО і 77 – випускники ДДМА 2025 року та минулих років.
Для бакалаврів Академії четвертого курсу протягом навчального року проводились підготовчі курси для складання ЄВІ з англійської мови. Загальна кількість слухачів складала 20 осіб, з яких позитивно склали ЄВІ та були зараховані на навчання до ДДМА – 18 осіб
У 2025/2026 навчальному році слід приділити особливу увагу і розширити роботи безоплатних підготовчих онлайн курсів для випускників закладів середньої освіти і коледжів (з предметів НМТ), курсів з підготовки до ЄВІ / ТЗНК та курсів з підготовки до ЄФВВ – для випускників-бакалаврів ДДМА та інших ЗВО України.
Робота з прийому абітурієнтів на навчання до Академії ще не завершилась і буде продовжуватись до кінця жовтня 2025 року.
З метою покращення профорієнтаційної роботи і підвищення її ефективності у 2025/2026 навчальному році слід звернути увагу на такі аспекти:
- упровадження нових форм і методів роботи з педагогами закладів загальної середньої освіти, зокрема з класними керівниками випускних класів, а також налагодження взаємодії з батьками, у тому числі під час батьківських зборів та інших онлайн-заходів;
- доведення до відома випускників коледжів та ВПУ інформації щодо корисності участі на безоплатних підготовчих онлайн курсах у ДДМА для підготовки до НМТ 2026 року;
- доведення до відома випускників бакалаврів інформації про необхідність обов’язкового складання іспиту з іноземної мови для вступу до магістратури на всі спеціальності з метою залучення їх до підготовчих курсів;
- забезпечення формування груп підготовчих онлайн курсів з іноземної мови для бакалаврів, а також формування контингенту майбутніх слухачів підготовчих онлайн курсів для випускників закладів середньої освіти, коледжів, ВПУ та проведення активної профорієнтаційної роботи у сформованих групах;
- доведення до відома керівництва шкіл, які зареєстровані на територіях проведення активних бойових дій, а також випускників і їх батьків інформації щодо вступу до ДДМА за спрощеною процедурою через співбесіди (без НМТ) за Квотою-2;
- доведення до відома випускників 2026 року та випускників минулих років Краматорських закладів загальної середньої освіти, закладів передвищої фахової освіти, їхніх батьків, класних керівників, інформацію про можливість навчання на контракті за рахунок коштів місцевого бюджету за умови вступу до ДДМА;
- активізація роботи з розповсюдження рекламно-агітаційних матеріалів у соціальних мережах Facebook, Instagram, Twitter, Telegram тощо, на сайтах та у ЗМІ міст регіону;
- активне залучення студентів до всіх профорієнтаційних онлайн заходів Академії;
- координування запланованих заходів Академії з адміністрацією навчальних закладів міст та регіонів і місцевими органами управління освіти;
- забезпечення особистої участі проректорів, деканів факультетів і завідувачів кафедр у проведенні заходів з профорієнтаційної роботи;
- підвищення відповідальності за кінцеві результати профорієнтаційної роботи всіх учасників.
Слід продовжувати пошук нових форм і методів розширення й удосконалення профорієнтаційної роботи.
Враховуючи зазначене вище, з метою поліпшення профорієнтаційної роботи та забезпечення якісного прийому абітурієнтів у 2026 році вчена рада постановила:
Провести уточнення даних щодо наявних баз агітації та розширити географію профорієнтаційної діяльності з урахуванням міст, де тимчасово проживають викладачі ДДМА.
Налагодити співпрацю з учителями закладів загальної середньої освіти, насамперед із класними керівниками випускних класів, а також брати участь у батьківських зборах та інших онлайн-заходах із доведення інформації про ДДМА.
Проінформувати керівників закладів середньої освіти, розташованих на територіях проведення активних бойових дій, а також майбутніх абітурієнтів і їхніх батьків про можливість вступу до ДДМА за спрощеною процедурою – шляхом індивідуальних усних співбесід (без НМТ) за Квотою-2.
Донести до випускників 2026 року, а також до випускників минулих років закладів середньої та фахової передвищої освіти міста Краматорськ, їхніх батьків і класних керівників інформацію про можливість навчання на контрактній основі за рахунок коштів місцевого бюджету в разі вступу до ДДМА.
Організувати на базі Академії підготовчі онлайн-курси НМТ 2026 року для учнів шкіл, студентів коледжів та ВПУ, забезпечивши активну профорієнтаційну роботу у сформованих групах.
Організувати підготовчі онлайн-курси для бакалаврів, які планують вступати до магістратури, з метою якісної підготовки до складання єдиного вступного іспиту з іноземної мови.
Посилити роботу із поширення рекламно-агітаційних матеріалів у соціальних мережах (Facebook, Instagram, Twitter, Telegram тощо), на сайтах та у ЗМІ міст регіону.
Забезпечити постійні ділові контакти з кожним потенційним абітурієнтом до моменту подання ним заяв та документів для вступу в Академію.
Проводити профорієнтаційну роботу в регіоні щодо залучення осіб на заочну форму здобуття освіти та для отримання вищої чи другої вищої освіти.
Розширити роботу з залучення учасників Програми роботи з обдарованими студентами до вступу в аспірантуру.
Активізувати діяльність із перспективними науково-педагогічними працівниками Академії щодо їх вступу до докторантури та підготовки докторських дисертацій.
Вчена рада затвердила звіти аспірантів відповідно до «Порядку підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук у закладах вищої освіти (наукових установах)», та на підставі підсумків виконання індивідуальних планів роботи (рішення кафедр, рад факультетів) перевела з 1 жовтня 2025 р. на 4-й рік навчання таких аспірантів:
- Бережного Максима Олександровича;
- Бородая Романа Аркадійовича;
- Мироненка Олега Євгеновича;
- Станкова Віталія Юрійовича;
- Горбачова Олександра Сергійовича;
- Петченка Максима Олександровича;
- Малія Олександра Геннадійовича;
- Властова Павла Андрійовича.
Також Вчена рада затвердила звіти про виконання індивідуальних планів роботи з зауваженнями та перевела з 1 жовтня 2025 р. на 4-й рік навчання таких аспірантів:
- Солянова Дениса Олександровича;
- Моховікова Антона Геннадійовича;
- Шапаренка Олександра Андрійовича;
- Криворучека Віталія Вікторовича;
- Молодецького Віталія Васильовича;
- Ровенського Сергія Геннадійовича;
- Максимова Дмитра Євгеновича;
- Анайка Сергія Андрійовича.
Вчена рада змінила наукових керівників та уточнила тематики наукових досліджень.
У зв’язку з перерозподілом педагогічного навантаження на кафедрі ОМТ призначено аспірантам нових наукових керівників, як найбільш близьких до напрямів досліджень аспірантів та таких, які мають друковані праці, споріднені з тематикою дисертаційних робіт:
- Аспіранту 2-го курсу очної (денної) форми здобуття освіти спеціальності 132 «Матеріалознавство» Алдохіну М.Д. (тема дисертації «Удосконалення технологічного процесу кування труб на базі нового способу протяжки») призначено д-ра техн. наук, професора Маркова О.Є.;
- Аспіранту 2-го курсу очної (денної) форми здобуття освіти спеціальності 132 «Матеріалознавство» Грановському А.Є. (тема дисертації «Удосконалення процесів комбінованого видавлювання конічних порожнистих деталей з роздачою») призначено д-ра техн. наук, професора Абхарі П.Б.;
- Аспіранту 3-го курсу очної (денної) форми здобуття освіти спеціальності 132 «Матеріалознавство» Малію О.Г. (тема дисертації «Удосконалення процесів штампування деталей типу гільз на основі способів комбінованого видавлювання») призначено д-ра техн. наук, професора Абхарі П.Б..
Підстава: витяг з протоколу №2 засідання кафедри ОМТ від 16.09.2025.
У зв’язку з перерозподілом педагогічного навантаження на кафедрі ПТММ призначено аспіранту 3-го курсу очної (денної) форми здобуття освіти спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» Юсіфову В.К. (тема дисертації «Підвищення продуктивності паливної системи екскаватора CAT 349D2 шляхом удосконалення навісного обладнання ДВЗ») нового наукового керівника канд. техн. наук, доцента Дорохова М.Ю., як найбільш близького до напрямів досліджень аспірантів та такого, який має друковані праці, споріднені з тематикою дисертаційних робіт.
Вчена рада рекомендувала до видання навчальний посібник
Дорохов М. Ю. , Єрмакова С. О. Конструювання та розрахунок ланцюгів та ланцюгових передач у механізмах підйомно-транспортних машин : навчальний посібник для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, технічних спеціальностей.
Вчена рада шляхом таємного голосування присвоїла вчене звання доцента кафедри фізичного виховання і спорту Приймак Анні Юріївні.
На цьому Вчена рада вересневе засідання закінчила.
Підготував Вячеслав Медведєв