ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Останні новини

Української мови в освітньому середовищі стає менше
3.jpg

Такого висновку дійшла Державна служба якості освіти за результатами моніторингу щодо забезпечен...

Вівторок, 05 листопада 2024
Триває біговий челендж «Миля Сафронова» на честь випускника ДДМА
2.jpg

Біговий клуб «Донеччина» за підтримки Обласного центру фізкультурно-оздоровчої роботи та Крамато...

Понеділок, 04 листопада 2024
Мобілізація студентів у листопаді 2024: кому можуть видати повістку
1.jpg

Мобілізація студентів в Україні у 2024 році проводиться згідно з законом №10449. Більшість учнів...

П'ятниця, 01 листопада 2024
На жовтневому засіданні Вченої ради ДДМА
3.jpg

На жовтневому засіданні Вченої Ради ДДМА були вирішені актуальні питання функціонування Донбаськ...

Четвер, 31 жовтня 2024
Вітаємо ювілярку!
2.jpg

Ректорат, профком і медіагрупа «Академія» щиро вітають ювілярку жовтня 2024 року:

Четвер, 31 жовтня 2024

На жовтневому засіданні Вченої ради ДДМА

3.jpg

На жовтневому засіданні Вченої Ради ДДМА були вирішені актуальні питання функціонування Донбаської державної машинобудівної академії. Про результати підсумкової атестації здобувачів освіти в Академії у 2024 році і задачі з удосконалення системи організації і проведення атестації у 2024–2025 навчальному році доповів перший проректор, доцент Анатолій Фесенко.

Він зробив ретельний аналіз результатів атестації. Так, підсумкова атестація за першим (бакалаврським) та за другим (магістерським) рівнями відбулася в період зимової сесії (грудень 2023 р., лютий 2014 р.) та в період літньої сесії (травень-червень 2024 р.).

Підсумкова атестація за другим (магістерським) рівнем проведена шляхом захисту кваліфікаційних робіт. Відповідно до наказу ректора підсумкова атестація за першим (бакалаврським) рівнем проведена або шляхом захисту кваліфікаційних робіт або складання випускного кваліфікаційного іспиту. Здобувачі освіти за спеціальністю 281 Публічне управління та адміністрування складали кваліфікаційний іспит та захищали кваліфікаційну роботу.

У зв’язку з запровадженим воєнним станом та проведенням освітнього процесу в Академії в дистанційному режимі підсумкова атестація здобувачів освіти організована відповідно до «Положення про порядок роботи атестаційних комісій у Донбаській державній машинобудівній академії в особливих умовах (у дистанційному режимі)».

Перед початком дипломного проєктування випусковими кафедрами сформована та затверджена в установленому порядку тематика кваліфікаційних робіт бакалаврів та магістрів; програми випускних кваліфікаційних іспитів бакалаврів; затверджені персональні склади екзаменаційних комісій із залученням провідних фахівців підприємств та організацій. Звіти голів екзаменаційних комісій засвідчують, що організація підсумкової атестації проведена на достатньому рівні.

Для забезпечення ритмічної роботи здобувачів освіти в ході виконання кваліфікаційних робіт на випускових кафедрах проводилися огляди ходу виконання кваліфікаційних робіт, результати яких розглядалися на засіданнях кафедр. Але як свідчать результати захисту кваліфікаційних робіт, не на всіх випускових кафедрах результати таких оглядів призвели до вчасного захисту робіт в екзаменаційних комісіях.

Кваліфікаційні роботи пройшли перед захистом перевірку на плагіат з використанням Антиплагіатної інтернет-системи Strikeplagiarism.com (власність компанії Plagiat.pl), нормоконтроль та рецензування.

Випускові кафедри, що проводили підсумкову атестацію бакалаврів як випускний кваліфікаційний іспит, своєчасно підготували програми іспитів, тестові завдання для проведення атестації здобувачів з використанням системи Moodle, провели оглядові лекції і консультації для здобувачів освіти.

Кваліфікаційні роботи бакалаврів у 2023–2024 навчальному році захистили 188 здобувачів з 203 допущених до дипломування, магістерські кваліфікаційні роботи захистили 202 здобувачі з 227 допущених до дипломування. Не вийшли на захист через неготовність кваліфікаційних робіт або відрахування.

На «відмінно» захистили кваліфікаційні роботи 106 бакалаврів (52%), 129 магістрів (56,8%). При цьому якісний показник за результатами захистів кваліфікаційних робіт склав: для бакалаврів – 87,1%, для магістрів – 84,1%.

Випускний кваліфікаційний іспит на «відмінно» склали 22 бакалаври (37%). Якісний показник за результатами іспиту склав 77%.

Дипломи з відзнакою отримали 28 (13,8%) бакалаврів, 52 (34,2%) магістри.

На замовлення підприємств виконано 30% кваліфікаційних робіт бакалаврів та магістрів. До впровадження рекомендовано 58% кваліфікаційних робіт. Відсоток кваліфікаційних робіт з реальними розробками, практичне використання яких підтверджене підприємствами – 36%.

За темами кваліфікаційних робіт підготовлено 215 публікацій. 55 публікацій підготовили здобувачі першого (бакалаврського) рівня і 160 публікацій – здобувачі другого (магістерського) рівня.

Серед факультетів та кафедр здобувачами освіти другого (магістерського) рівня підготовлено публікацій:

  • ФІТО: ІТУ – 15; ОіТЗВ – 0; ОМТ – 1; ТОЛВ – 1;
  • ФМ: КМСІТ – 15; ПТМ – 0; АВП – 13; ММ – 1;
  • ФАМІТ: КІТ – 25; ІСПР – 11; ЕСА – 7;
  • ФЕМ: КФБСП – 7; ООЕБ – 11; Менеджмент – 33; ЕП – 5.

Основні недоліки в організації підсумкової атестації бакалаврів та магістрів, що відзначені у звітах голів екзаменаційних комісій:

  • Недотримання здобувачами вищої освіти графіків навчального процесу на випускових кафедрах для вчасного захисту кваліфікаційних робіт (каф. ММ, АВП, КІТ, ОіТЗВ, ТОЛВ, ІСПР, ІТУ, КМСІТ, КФБСП).
  • Відсутність публікацій з теми кваліфікаційної роботи магістрів, що навчаються за освітньо-професійними та освітньо-науковими програмами (спец. «Галузеве машинобудування» (каф. ПТМ), «Прикладна механіка» (каф. ОіТЗВ)).
  • Низький відсоток робіт, виконаних на замовлення підприємств та з реальними розробками, підтвердженими підприємствами практичним використанням, практично відсутні комплексні внутрішньокафедральні і міжкафедральні кваліфікаційні роботи.
  • Потребує постійного оновлення інформаційне супроводження дипломного проєктування в системі дистанційного навчання «Moodle DDMA».

Вчена рада ухвалила:

  • На випускових кафедрах провести детальний аналіз недоліків, зазначених у звітах голів екзаменаційних комісій і в цьому рішенні, і розробити кафедральні плани усунення недоліків і покращення результатів підсумкової атестації в майбутньому.
  • Хід виконання розроблених кафедральних планів розглянути на засіданнях кафедр і вчених радах факультетів.
  • Підготувати тематику випускних кваліфікаційних робіт бакалаврів та магістрів у 2024–2025 навчальному році з урахуванням потреб і заяв підприємств та організацій регіону, погодивши її з керівництвом відповідних підприємств та передбачивши при цьому виконання комплексних кваліфікаційних робіт.
  • Постійно оновлювати навчально-методичне забезпечення курсів «Кваліфікаційна робота бакалавра», «Кваліфікаційна робота магістра» в системі дистанційного навчання «Moodle DDMA». Забезпечити в якості обов’язкової наступну інформацію: індивідуальний графік дипломного проєктування; індивідуальний графік консультацій здобувачів освіти (зокрема консультантів по окремих розділах) та контактна інформація керівників та консультантів; екран ходу дипломного проєктування; результати огляду кваліфікаційних робіт; інформація про склад екзаменаційної комісії; розклад роботи екзаменаційної комісії щодо захисту робіт; графік проходження перевірки на плагіат, нормоконтроль, рецензування.
  • Забезпечити презентацію результатів кваліфікаційної роботи здобувачів другого (магістерського) рівня шляхом участі в науково-технічних конференціях, кафедральній держбюджетній темі; публікації наукової статті.
  • Забезпечити розміщення кваліфікаційних робіт (рефератів) на вебсторінках випускових кафедр відповідно до вимог стандартів вищої освіти.
  • Деканам факультетів взяти під особистий контроль усунення недоліків і хід виконання відповідних планів на підпорядкованих кафедрах.

Вчена рада затвердила ряд положень:

  • Положення про Порядок присудження ступеня доктора філософії у Донбаській державній машинобудівній академії;
  • Положення про підготовчі курси ДДМА.

Положення викладені на сайті ДДМА.

Вчена рада затвердила:

  • Індивідуальні плани роботи аспірантів прийому 2024 року.
  • Освітньо-професійні програми підвищення кваліфікації фахівців «Фізична культура і спорт» зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт галузі знань 01 Освіта / Педагогіка.

Вчена рада рекомендувала до видання:

Збірник наукових праць:

  • Сучасна освіта – доступність, якість, визнання : збірник наукових праць XVI Міжнародної наукової конференції з використанням Інтернет-платформ, 13–14 листопада 2024 року, мм. Краматорськ–Вінниця–Тернопіль, Україна.

Навчальні посібники:

  • Алієв І. С. Перспективні технології обробки металів тиском : навчальний посібник для здобувачів третього освітньо-наукового рівня вищої освіти за спеціальностями 131 Прикладна механіка, 132 Матеріалознавство, 136 Металургія денної та заочної форм навчання / І. С. Алієв. – Краматорськ–Тернопіль : ДДМА, 2024. – 178 с.
  • Історія України : курс лекцій [для бакалаврантів неісторичних спеціальностей] / Н. Л. Стешенко, О. В. Стешенко, Ю. Л. Яковенко [та ін.] ; заг. ред. О. П. Кваша. 2-е вид., переробл. і допов. – Краматорськ; Тернопіль : ДДМА, 2024. – 283 с.
  • Теорія і методика викладання обраного виду спорту : навчальний посібник для здобувачів першого, другого та третього рівнів вищої освіти за спеціальністю «Фізичне виховання і спорт» : у 2 частинах / С.О. Черненко, Ю.О. Долинний, О.М. Олійник. – Краматорськ–Тернопіль : ДДМА, 2024. – Ч 2. – 314 с.
  • Теорія і методика викладання тенісу: навчальний посібник для здобувачів першого, другого та третього рівнів вищої освіти за спеціальністю «Фізичне виховання і спорт» / О.С. Гончаренко, А.Ю. Приймак. – Краматорськ–Тернопіль : ДДМА, 2024. – 234 с.
  • Авдєєнко А.П., Юсіна Г.Л. Збірник задач з неорганічної хімії [для здобувачів освіти першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійною програмою «Хімія харчових продуктів»] – Краматорськ–Тернопіль: ДДМА, 2024. – 246 c.
  • С.Г. Карнаух, Н.В. Чоста. Навчальний посібник [для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти до самостійної роботи над дистанційним курсом «Деталі машин, теорія механізмів та основи взаємозамінності»] – Краматорськ : ДДМА, 2024. – 140 с.

Підготував Вячеслав Медведєв