ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Останні новини

Нові перемоги наших тхеквондистів
1.jpg

Студенти ДДМА, майстри спорту міжнародного класу з тхеквондо Артем та Андрій Гарбари додали до с...

П'ятниця, 19 квітня 2024
Студенти ДДМА вчилися робити перші кроки в кар’єрі
14.jpg

Здобувачі вищої освіти ДДМА сьогодні, 18 квітня, узяли участь в онлайн-тренінгу Донецького облас...

Четвер, 18 квітня 2024
В Академії відбулася Міжнародна конференція «Молода наука – роботизація і нанотехнології сучасного машинобудування»
1.jpg

Щорічна Міжнародна молодіжна науково-технічна конференція «Молода наука – роботизаці...

Четвер, 18 квітня 2024
17 квітня – День вільних людей у Краматорську
1.jpg

Десять років тому Краматорськ рішуче виступив проти російської окупації. 17 квітня 2014 року, уж...

Середа, 17 квітня 2024
Перемога на чемпіонаті України з самбо
3.jpg

Змагання Чемпіонату України з самбо серед студентів відбулися 10–12 квітня 2024 року у м. ...

Вівторок, 16 квітня 2024

На Вченій раді Академії

1.jpg

На жовтневому засіданні Вченої ради заслухані питання роботи ДДМА. З доповідями про підсумки прийому студентів до Академії у 2022 році та основні напрямки профорієнтаційної роботи у 2022/2023 навчальному році виступили перший проректор, доцент Анатолій Фесенко і проректор з наукової роботи, управління розвитком та міжнародних зв’язків, професор Михайло Турчанін.

Анатолій Фесенко зазначив, що в Академії у 2021/2022 навчальному році, як і в попередні роки, профорієнтаційна робота проводилась на закріплених наказом по Академії базах агітації. Ректоратом, відділом сприяння працевлаштуванню і профорієнтації (далі ВСПіП), факультетами, кафедрами, окремими викладачами з метою залучення абітурієнтів для вступу до Академії виконано значний комплекс заходів.

Загальна кількість абітурієнтів, зарахованих на перший та перший прискорений курси денної форми навчання, склала 232 особи.

У зв’язку зі збройною агресією з боку російської федерації, спостерігався відтік молоді до закладів вищої освіти інших міст України, Європи, а також небажанням випускників залишатись і навчатись там, де проходять воєнні дії.

У 2022 році 189 випускників шкіл, коледжів Донецької області (особлива небезпечна територія) зараховано до Академії за особливими умовами вступу (Квота-2), з яких 92 особи – за спрощеною процедурою через складання індивідуальних усних співбесід замість національного мультипредметного тесту 2022 року або ЗНО минулих років.

Проаналізувавши результати вступу на перший курс на основі ПЗСО денної форми здобуття освіти, можна констатувати, що з 20 випускових кафедр більш-менш повні групи першого курсу вдалося скомплектувати лише на 5 кафедрах: КІТ, АВП, ФКіС, Мн, ІСПР (10 і більше осіб). На інших кафедрах сформовані групи чисельністю 6 і менш осіб. На спеціальності кафедр ФСПН, ХіОП, ПТМ, Мн (281 ПУА), ОМТ, ТОЛВ, ІТУ, ІСПР (124 СА) вступило лише 1–2 студенти або взагалі жодного.

У 2022 році до Академії зараховано 2 особи, які закінчили школу із «золотими медалями».

Максимальний конкурсний бал першокурсників на базі ПЗСО, з урахуванням балів Національного мультипредметного тесту або індивідуальної усної співбесіди у 2022 році, на спеціальностях Академії: 122 Комп’ютерні науки, 123 Комп'ютерна інженерія, 017 Фізична культура і спорт, складає більше 190 балів у порівнянні з всеукраїнським (широким) конкурсним балом – 200. Мінімальний прохідний конкурсний бал для вступу на бюджетні місця до ДДМА збільшився в середньому на 6 балів у порівнянні з 2021 роком (125 балів) і складає 131,6 балів. Мінімальний всеукраїнський (широкий) конкурсний бал на деякі спеціальності ДДМА перевищує на 20 балів, а в окремих випадках – на 50 балів від мінімального прохідного конкурсного балу в ДДМА. Цей факт підкреслює, що обрання фіксованих (закритих) замість відкритих (широких) конкурсних пропозицій для ДДМА є пріоритетним рішенням, що дозволяє збільшувати чисельність абітурієнтів, які навчатимуться на умовах держбюджету.

 

Зазначено, що у зв’язку з військовими діями, переселенням викладачів і співробітників у більш безпечні місця погіршилась агітаційна робота в регіоні. Але слід зазначити, що географія населених пунктів, з яких вступають абітурієнти до Академії у 2022 році, розширилась з додаванням наступних міст та населених пунктів: Чортків, Славута, Запоріжжя, Коростень, Чернівецька область. Це свідчить про те, що викладачі, які тимчасово переселилися в більш безпечні регіони України проводять профроботу за місцем проживання.

Низька підготовка випускників коледжів до предметів НМТ та ЗНО свідчить про те, що роботу щодо підготовки для успішного складання НМТ та ЗНО випускниками коледжів, необхідно починати на початку випускного курсу через систему підготовчих онлайн-курсів, які функціонують при ДДМА. Також випусковим кафедрам спільно з цикловими комісіями профорієнтаційну роботу зі студентами треба проводити набагато раніше, ніж на випускному курсі. Потребує суттєвої активізації цілеспрямована робота циклових комісій і окремих викладачів наших структурних підрозділів, а також контроль з боку керівництва коледжів за результативністю роботи, направленої на вступ випускників коледжів до ДДМА.

Можна також констатувати, що кафедри ІСПР, АВП (123 Комп’ютерна інженерія), ТОЛВ, ФСПН у цьому році спрацювали на недостатньому рівні – на спеціальності цих кафедр не вступив жоден випускник коледжу.

Суттєво зменшилася і залишається дуже низькою кількість вступників заочно-прискореної форми здобуття освіти. Є і інші зауваження до проведення агітаційної роботи.

 

На ступінь «Магістра» денної форми здобуття освіти станом на 1 жовтня 2022 року зараховано до ДДМА 186 осіб (з них 22 особи – на умовах контракту), на заочну форму здобуття освіти кількість зарахованих складає 54 особи (з них 25 осіб – на умовах контракту). Загальна кількість магістрів складає 240 осіб, з яких 37 осіб – це випускники інших ЗВО і 44 випускники ДДМА минулих років.

У 2021–2022 навчальному році було організовано роботу різних підготовчих курсів для випускників шкіл до ДДМА зараховано 2 особи на перший курс та 13 осіб в магістратуру. З червневих безоплатних підготовчих курсів зараховано 11 слухачів. Їх рівень підготовки за результатами ЗНО дозволив зараховані їх на місця держбюджету.

 

З метою покращення профорієнтаційної роботи й підвищення її ефективності у 2022–2023 навчальному році слід звернути увагу на такі аспекти:

  • пошук нових форм і методів роботи з вчителями шкіл, особливо класними керівниками випускних класів та співпраця з батьками на батьківських зборах онлайн;

– доведення до відома випускників коледжів, ВПУ щодо необхідності участі в підготовчих онлайн-курсах у ДДМА для підготовки до ЗНО або НМТ 2023 року;

– доведення до відома випускників бакалаврів інформацію про необхідність складання іноземної мови для вступу до магістратури на всі спеціальності;

  • забезпечення формування груп підготовчих онлайн-курсів з іноземної мови для бакалаврів, а також формування контингенту майбутніх слухачів підготовчих онлайн-курсів для випускників шкіл, коледжів, ВПУ та проведення активної профорієнтаційної роботи у сформованих групах;
  • доведення до відома керівництва шкіл, які зареєстровані на особливо небезпечних територіях, інформацію щодо вступу до ДДМА за спрощеною процедурою через індивідуальні усні співбесіди (без НМТ та ЗНО) за Квотою-2;
  • активізація роботи з розповсюдженням рекламно-агітаційного матеріалу в соціальних мережах Facebook, Instagram, Twitter, Telegram тощо, у громадському транспорті, у місцях великого скупчення людей (автовокзалах, ринках тощо) у ЗМІ міст регіону;
  • активне залучення студентів до всіх профорієнтаційних онлайн-заходів Академії;
  • координування запланованих заходів Академії з адміністрацією навчальних закладів міста та регіону і місцевими органами управління освіти;
  • забезпечення особистої участі проректорів, деканів факультетів і завідувачів кафедр у проведенні заходів з профорієнтаційної роботи.

Слід продовжувати пошук нових форм розширення й удосконалення профорієнтаційної роботи.

Враховуючи зазначене вище, з метою поліпшення профорієнтаційної роботи та забезпечення якісного прийому абітурієнтів у 2023 році Вчена рада постановила:

Вчена рада ухвалила постанову, у якій зокрема зазначається провести роботу з уточненням інформації щодо наявних баз агітації та розширити географію профорієнтаційної роботи. Також посилити рекламно-агітаційну роботу ДДМА в соціальних мережах, засобах масової інформації, електронних засобах зв’язку та роботу з видання оновлених рекламних матеріалів Академії.

Налагодити роботу з вчителями шкіл, особливо класними керівниками випускних класів та брати участь у батьківських зборах онлайн щодо доведення інформації про ДДМА.

Довести до відома керівництва шкіл, які зареєстровані на особливо небезпечних територіях, інформацію щодо вступу до ДДМА за спрощеною процедурою через індивідуальні усні співбесіди (без НМТ та ЗНО) за Квотою-2;

Організувати на базі Академії підготовчі онлайн-курси до ЗНО або НМТ 2023 року для випускників шкіл, коледжів, ВПУ та забезпечити активну профорієнтаційну роботу у сформованих групах.

Організувати підготовчі онлайн-курси для бакалаврів, які вступають до магістратури, з метою складання вступного іспиту з іноземної мови.

Активізувати роботу з розповсюдження рекламно-агітаційного матеріалу в соціальних мережах Facebook, Instagram, Twitter, Telegram тощо, у громадському транспорті, аудіо-рекламу в місцях великого скупчення людей (площах, ринках, автовокзалах тощо), ЗМІ міст регіону.

Установити і підтримувати постійні ділові контакти з кожним потенційним абітурієнтом до моменту подання ним заяв та документів для вступу до Академії.

Проводити профроботу в регіоні щодо залучення осіб для навчання на заочній формі здобуття освіти та отримання вищої або другої вищої освіти.

 

Михайло Турчанін зазначив що Академія здійснює підготовку науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації через аспірантуру, докторантуру.

Атестація здобувачів наукових ступенів і вчених звань здійснюється спеціалізованими вченими радами, вченою радою і науково-технічною радою Академії. Аспірантура нашої Академії функціонує за 11 спеціальностями. На 2022/23 навчальний рік нами було заявлено 11 місць для підготовки здобувачів через аспірантуру за рахунок бюджетного фінансування. МОН виділено 8 місць денної форми навчання. Заяв до аспірантури на новий навчальний рік подали 20 осіб.

Проведені вступні іспити. На спеціальності 132 Матеріалознавство, 133 Галузеве машинобудування та 151 Автоматизація та КІТ був конкурс. За результатами іспитів зараховано 17 осіб на денну форму навчання: за бюджетом – 8 осіб; на умовах самофінансування – 9 осіб.

На сьогодні в аспірантурі Академії навчається 64 особи: очно (денна/вечірня форми навчання) – 63 (відповідно 50/13) аспірантів, заочно – 1, зокрема 50 осіб навчається за рахунок бюджетного фінансування, 14 осіб – на умовах самофінансування.

До докторантури на новий навчальний рік прийому не було. Усього в докторантурі навчається 1 особа.

Вчена рада ухвалила постанову:

Звернути увагу на ширше залучення до вступу в аспірантуру учасників Програми роботи з обдарованими студентами.

 

Підготував Вячеслав Медведєв