ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Останні новини

Нові можливості для студентів
img1.jpg

У ДДМА відбулася презентація «Студентського братства». «Студентське братство» – перша незалежна ...

16.11.2017
ДДМА взяла Гран-прі на «СтудДії»
stud1.jpg

Напередодні Міжнародного дня студента, 15 листопада, відбувся молодіжний фестиваль «СтудДія-2017...

16.11.2017
Баскетболісти ДДМА взяли «срібло» в обласному чемпіонаті
sport1.jpg

14–15 листопада в ДДМА відбувся чемпіонат Донецької області з баскетболу серед студентів ВНЗ III...

16.11.2017
Факультет машиностроения отпраздновал свое пятилетие!
mash1.jpg

На праздничный концерт, который состоялся 14 ноября в актовом зале Академии, собрались студенты,...

15.11.2017
Випускниця Академії виборола «срібло» на чемпіонаті світу з кікбоксингу WAKO
sport2.jpg

4–12 листопада в місті Будапешт (Угорщина) відбувся чемпіонат світу з кікбоксингу WAKO. У змаган...

14.11.2017

Олександр Співаковський: учень і учитель – це партнери

img1.jpg

Протягом останніх двох років Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти вже тричі проводив виїзні засідання в Донецькій і Луганській областях, на яких вирішувалися актуальні питання функціонування установ освіти в умовах проведення АТО. А 25 жовтня Донецька область знову стала майданчиком розповсюдження досвіду роботи освітніх закладів, а Краматорськ – великою виїзною залою засідань, де освітяни вирішували питання «Про практику застосування законодавчих актів та інших нормативно-правових актів щодо функціонування освітньої сфери в Донецькій і Луганській областях в умовах проведення антитерористичної операції».

img2.jpg

До Краматорська прибули члени комітету Верховної Ради України на чолі з першим заступником голови Комітету Олександром Співаковським. У роботі Комітету брали участь перший заступник міністра МОНУ Володимир Ковтунець і народний депутат України Максим Єфімов.

Увесь день у сесійній залі Краматорської міської Ради, а потім – в Авангард-холі обговорювалися питання роботи закладів освіти прифронтових областей і імплементації закону України «Про освіту».

На виїзному засіданні Комітету Олександр Співаковський підкреслив, що починається найскладніша частина – це імплементація закону України «Про освіту». Вона має три важливі складові: організаційну, юридичну й фінансову. У Комітеті розуміють, що ці складові можна виконати тільки при злагодженій роботі всіх освітян: вчителів, викладачів, управлінців.

Не випадково засідання проводилося в Краматорську, тому що одним з основних меседжів є повернення людського капіталу з тієї території, яка тимчасово окупована. «Повернення території починається з повернення людей. Якщо люди ментально є українцями, приймають цінності, які є в Україні, це, фактично, перший потужний крок для того щоб поверталися території», – зазначив Олександр Співаковський.

img3.jpg

Новий Закон – це закон нових можливостей. Він передбачає створення навчальних програм і методів навчання безпосередньо колективами учителів шкіл, упровадження своїх методик і форм навчання. Критерієм роботи школи стане стандарт освіти, у якому прописані знання й вміння школярів при закінченні встановлених періодів навчання. Уперше після дев’ятого класу школярі отримають право формувати траєкторію свого подальшого навчання.

Ще було зазначено, що за дев’ять місяців між першим і другим читанням у Верховній Раді була створена група з експертів, проведено багато заходів з обговорення Закону. Надано 1706 поправок, з яких 1098 прийнято. Таким чином, при підготовці Закону враховані пропозиції всіх зацікавлених об’єднань, від радикальних до опозиційних. Це консенсусний Закон, зазначив Олександр Співаковський.

Вкладати інвестиційний ресурс у молодь

img4.jpg

Про стан імплементації реформи освіти в Донецькій області доповів голова ДонОДА Павло Жебрівський. Основою створення освіти нового покоління є формування опорних шкіл. На сьогодні відкрито чотири школи, тридцять – у стадії формування, по ним є підтвердження фінансування. Області потрібна субвенція ще на дев’ять шкіл. У цьому разі Донецька область стане показовою для розповсюдження передового досвіду. Члени Комітету погодилися на пропозицію й обіцяли здійснити необхідні заходи.

Зберегти інтелектуальний капітал регіону

Збереженню інтелектуального капіталу регіону був присвячений виступ ректора ДДМА, голови ради ректорів Донеччини Віктора Ковальова. Адже підготовка фахівців із вищою освітою сьогодні потребує великих фінансових і матеріальних затрат. Фінансові запити ВНЗ можуть вирішуватися тільки на державному рівні, а плани передачі фінансування на місцевий рівень можуть призвести до занепаду або знищення вишів. Важливий також строк навчання, адже сучасного бакалавра важко підготувати за чотири роки.

Велику занепокоєність викликає відтік випускників шкіл із регіону. Безумовно, випускники бажають навчатися в більш безпечних містах, таких як Харків, Київ, а то й за кордоном – у Польщі. Цю проблему необхідно вирішувати всім разом.

img5.jpg

Важливою складовою реінтеграції Донбасу є дистанційне навчання школярів з непідконтрольної території. На тепер за дистанційною формою навчаються 900 дітей не тільки 9–11-х, а й з молодших класів. Було відзначено досвід опорної школи міста Покровська, де навчається 250 дітей. Для розширення дистанційної освіти необхідні як сучасні засоби, так і фінансування.

Зупинився Жебрівський на питанні вишів-переселенців. Адже без матеріальної бази й кваліфікованих викладачів важко забезпечити якісні знання. У нього є бачення об’єднання таких ВНЗ: «Нам сьогодні мало, щоб ВНЗ перереєструвався тут. Якщо немає професури, якщо студенти тільки на папері, то фінансувати такі університети безперспективно».

img6.jpg

Досить жорстко й переконливо Павло Жебрівський підкреслив питання української мови. Він зазначив, що зараз на території Донеччини немає мовного питання, є великий запит на знання української мови. Поставив вимогу політиканам не робити в Донецькій області інсинуацій на тему мови.

Добре відгукнувся Павло Іванович і про молодь Донеччини. Адже на сьогодні 80 % молоді вважають себе українцями: «Це дуже добре, що вони асоціюють себе з Великою Україною. Вони почувають себе не просто українцями, а Українцями з великої літери. І було б великим злочином не вкладати інвестиційний ресурс якраз у молодь».

img7.jpg

Від вчителя вимагається результат

Перший заступник міністра МОНУ Володимир Ковтунець не втримався, щоб на початку виступу не відмітити досвід шкіл прифронтової Авдіївки з виховання гідних громадян України.

Нові задачі чекають і місцеві громади. Вони повинні забезпечити доступність освіти дітям: формування контингенту першокласників, шкільні автобуси, комунальні послуги та інше. Виконавча влада країни забезпечить школи підручниками й методичними вказівками. Учительським колективам шкіл надаються великі можливості із впровадження своїх методик навчання. Таким чином створюється система доступної і якісної освіти.

img8.jpg

Володимир Ковтунець наголосив, що ніяких інспекторських перевірок органами місцевого самоврядування тепер не буде. За департаментом освіти областей зберігаються функції ліцензування школи, а від учителя вимагається результат. При цьому ніяких компромісів щодо зниження якості освіти не буде.

Що стосується професійно-технічної освіти, то на базі технікумів і коледжів будуть створюватися потужні заклади професійної освіти. Тому що на сьогодні у підприємств зберігається великий попит на молодших спеціалістів.

img9.jpg

Що стосується молоді з непідконтрольної території, то було зазначено, що здійснюються заходи, щоб зберегти їх права на освіту.

В обговоренні виступили директори департаментів освіти Донецької і Луганської областей, директори навчальних закладів. Вони розповіли про стан імплементації закону «Про освіту» й поточні проблеми. За всіма пропозиціями члени Комітету обіцяли здійснити необхідні заходи.

img10.jpg

Під час засідання Комітету, а також у бесідах поза офіціальною частиною не було несприйняття Закону або суттєвих зауважень. Освітяни отримали важливий інструмент для організації навчання талановитої молоді. Адже талант не народжується сам по собі, він виховується в міцній взаємодії закладів освіти з вихованням у сім’ї. Тільки в цьому ланцюгу – «сім’я – дитячий садок – школа – технікум – ВНЗ» – виховуються таланти, які забезпечили конкурентоздатність багатьох підприємств Краматорська. На сьогодні життя висуває нові вимоги, котрі можуть виконувати люди, які підготовлені на базі освітніх закладів нового покоління.