ENG
  • Ученість — солодкий плід гіркого коріння.

  • Доклади серця свого до навчання і вуха свої до розумних слів

  • Вчись не для того, щоб знати більше, а для того, щоб знати краще.

  • Важлива не кількість знань, а якість їх.

  • Є тільки одне благо - знання й тільки одне зло - неуцтво.

  • Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність.

  • Бич людини - це уявлюване знання.

  • Знання - сила.

  • Знання - знаряддя, а не ціль.

  • Запам'ятовувати вміє той, хто вміє бути уважним.

Донбаська державна
машинобудівна академія

Останні новини

День народження ДДМА разом зі студрадою
4.jpg

У перший день травня Рада студентського самоврядування ДДМА провела святковий захід, присвячений...

Понеділок, 06 травня 2024
У ДДМА відбудеться міжнародна конференція «Важке машинобудування. Проблеми та перспективи розвитку»
1.jpg

XXІІ Міжнародна науково-технічна конференція «Важке машинобудування. Проблеми та перспективи роз...

Понеділок, 06 травня 2024
55-е місце в рейтингу SCOPUS
1.jpg

Оприлюднено щорічний рейтинг українських вишів за показниками даних наукометричної бази Scopus. ...

П'ятниця, 03 травня 2024
Українська ідентичність в умовах європейської інтеграції
1.png

Саме ця тема піднімалася на засіданні політологічного клубу ДДМА, яке відбулося 2 травня. Тема у...

Четвер, 02 травня 2024
Спортсмени ДДМА здобули медалі на змаганнях з греко-римської боротьби
2.jpg

Чемпіонат України U-20 з греко-римської боротьби проходив у м. Тячів 25–26 квітня. У змага...

Середа, 01 травня 2024

Курс тайм менеджменту. Відгуки студентів

2.jpg

Студентське життя завжди асоціюється з постійними випробуваннями та масою завдань, які треба виконати в обмежені терміни. Загубитись серед нагромадження справ, забути про терміни здачі проєктів та контрольних робіт – це не рідкість для багатьох студентів. Тому саме розумне управління часом, його раціональне використання мають вирішальне значення для досягнення успіхів у навчанні для збереження здорового балансу між навчанням, роботою, особистим життям, відпочинком і розвагами. Невже існує спосіб, який допомагає студентам ефективно керувати своїм часом, зосереджуватися на важливому та досягати більшого за коротший період? Відповідь на це питання знаходиться в курсі тайм менеджменту, який набуває популярності серед студентів.

У цій статті ми ознайомимось із навичками, здобутими студентами, та їх відгуками щодо цього курсу.

Під час проходження курсу студенти мали змогу ознайомитись та використати на практиці доволі великий обсяг цікавих вправ та методик, що допомагають в управлінні часом. Вони вивчили техніки цілепокладання, завдяки яким можна чітко визначати свої цілі (як довгострокові, так і короткочасні) та завдання, а також розробити стратегії для досягнення цих цілей.

Ще студентам пропонувалось ряд тем, спрямованих на розвиток особистої ефективності: розвиток пам’яті, мотивація, подолання прокрастинації, підвищення продуктивності навчання, розвиток креативності, критичне й логічне мислення та інше.

SWOT-аналіз особистості став потужним інструментом, який допоміг студентам оцінити свої сильні та слабкі сторони в контексті досягнення поставлених цілей. Вони навчилися аналізувати свої можливості та загрози, а також виділяти потенційні переваги та недоліки.

Також студенти досліджували причини витрат часу, проводячи аналіз поглиначів часу. Завдяки цьому аналізу вони могли усвідомити звички та зайві дії, які знижують їхню продуктивність, визначити особисто для себе шляхи подолання «поглиначів часу».

Студентами була досліджена технологія «SMART», що передбачає формулювання цілі з урахуванням наявних можливостей суб’єкта та обов’язкове планування необхідного часу досягання поставлених цілей.

Одним з найулюбленіших інструментів, які вивчалися протягом курсу, став фрірайтинг. Фрірайтинг – це спосіб вільного висловлення своїх думок на папері, це дозволяє швидко формулювати свої думки, відмовитись від перфекціонізму та просто почати записувати всі свої ідеї. Цей метод полегшує творчий підхід та розробку ідей.

Наступним вивченим методом була самомотивація. Студенти вивчили самомотивацію, як інструмент для підтримки продуктивності. Вони отримали стратегії та методики для стимулювання себе до дії, навіть у тих моментах, коли мотивація здається відсутньою. Вміння мотивувати себе є важливим фактором у досягненні поставлених цілей та подоланні перешкод.

Окрім цього, студентам було запропоновано пройти декілька тестів для визначення самоорганізації, подолання важких життєвих ситуацій, витрат часу та інші.

Здебільшого відгуки студентів були позитивними, проте була присутня й критика, щодо деяких завдання. Ось деякі з них:

«Більш за все сподобалися практика зі SWOT аналізом та системним підходом до особистості. Було неочікувано цікаво відповідати на питання про себе та використовувати для цього фрірайт», – каже один зі студентів.

«Мені сподобався сам курс. Завдяки цьому курсу я почала ефективніше планувати свій час. Цей курс допоміг мені зрозуміти, де саме я роблю помилки та як я можу їх уникнути», – каже одна з учасниць курсу.

«Перш за все мені сподобалось те, що завдання були створені таким чином, що при їх виконанні я почала замислюватись над тим, чим я взагалі займаюсь та як проходить моє життя. Я змогла поставити для себе мікроцілі, яких притримуюсь, а ще позбавилась багатьох звичок, що «крадуть» у мене життя. Також мені вдалось позбавитись тривожності, яка заважала моєму успіху в плануванні завдань на місяць, бо я менше стала хвилюватись щодо справ», – відгук учасниці, котра пройшла курс.

«Щонайбільше сподобалось багато корисних та цікавих завдань, тестів, лайфхаків та порад. Сподобалось, що інформація не була «сухою», були цікаві відеоролики та завдання», – коментує один з учасників.

«Морально важким здалася вправа з уявленням себе в далекому майбутньому. Я відчула себе сумно та налякано від уявлення свого настільки далекого майбутнього, як мої 80 років, та оточення у тому часі», – розповідає одна з учасниць.

Також студенти запропонували свої ідеї для покращення курсу:

«Запровадити інтерактивні елементи, такі як форуми обговорення або групові проєкти, щоб студенти могли обмінюватися думками та досвідом з іншими», – пропонує один з учасників.

«Розширення прикладів і сценаріїв на приклади з робочої сфери життя допоможе студентам бачити більше варіацій застосування тайм-менеджменту і зрозуміти, як його принципи можна використовувати під час роботи», – підкреслює студент.

Також студенти порекомендували пройти цей курс іншим студентам та студентам молодших курсів:

«Я би порекомендувала іншим студентам пройти курс «Тайм менеджменту». Сучасні учні майже не звертають уваги на цей насправді важливий аспект свого життя», – коментує одна з учасниць.

«Так, я б порекомендував цей курс студентам молодших курсів. Курс має добре структурований зміст, легкий у сприйнятті та допомагає учням розвивати навички планування часу та виконання завдань», – зазначає інший учасник курсу.

Кожна з цих вправ, що використовувалися в курсі тайм-менеджменту, сприяє покращенню навичок організації часу, зосередженості та самодисципліни. Вони стають не тільки корисними інструментами для студентів, але й набувають значущості в подальшому житті.

Тайм-менеджмент – це дуже важливий комплекс для покращення життя людини, тому просто необхідно правильно дотримуватися рекомендацій, аналізувати себе, а також власне життя, цілі, розбирати свої падіння, виявляти те, що тобі заважає в досягненні цілей, правильно себе мотивувати і вміти відпочивати. Ставлячи перед собою чіткі цілі, складаючи розклад, розставляючи пріоритети в завданнях та піклуючись про себе, ви зможете знайти баланс між своїми академічними обов'язками та особистим життям. Час є цінним ресурсом, і ефективне управління ним не тільки покращить вашу академічну успішність, а й дозволить вам насолоджуватися повноцінним та всебічним студентським життям.

Цей курс допомагає студентам розкрити свій потенціал та стати більш успішними у всіх аспектах життя.

Набуті навички тайм-менеджменту стали важливою складовою успіху студентів. Вони стали більш організованими, стратегічними та ефективними у своїй роботі та особистому житті. Курс тайм менеджменту відкрив їм нові горизонти можливостей і дав інструменти для досягнення високих результатів.

Є. Семіошко та С. Прокопцева,
студенти групи КН 20-1